MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.



Vitamin B2 menyampaikan hydrogen kepada sel-sel hidup yang sedang kotor. Dan ia juga berguna untuk menyelamatkan tubuh dari air dan garam melalui buah pinggang, selain dapat membantu tubuh untuk menyerap zat besi dan memanfaatkannya.

Jika seseorang kurang vitamin B2 ini, kemungkinan besar akan berlaku bengkak-bengkak di tubuh atau retak-retak di bibir dan disekitar mulut dan lidah, malah menimbulkan gejala yang lain seperti pecah-pecah dan jerawat di kulit sekitar hidung, juga menyebabkan pada kornea mata (selaput beting mata) serta sering keluar air mata (bukan kerana menangis) dan sakit memandang cahaya terang, selain lemah penglihatan. Kekurangan vitamin B2 ini juga boleh menyebabkan tidak lancar pencernaan serta badan terasa lemah tidak bermaya.

Antara Fungsi Vitamin B2 ialah:
1. Vitamin B2 atau Riboflavin sangat penting untuk sesuatu protein, lemak dan karbohidrat menjadi gula.
2. Riboflavin membantu dalam produksi dan perbaikan jaringan tubuh, yang efisien.
3. Riboflavin membantu pertumbuhan normal dan pengembangan, produksi dan regulasi hormon tertentu, pembentukan sel darah merah dan antibodi.
4. Riboflavini menjadikan kulit, kuku dan rambut cantik serta sihat. Ia juga memperkuat selaput lendir mulut, bibir, dan lidah.
5. Riboflavin memainkan peranan penting dalam kesihatan mata dan dapat mengurangkan ketegangan. Vitamin B2 sangat membantu mencegah glaukoma.
6. Riboflavin yang diperlukan tubuh untuk menjaga selaput lendir yang terletak di seluruh saluran pencernaan dan untuk menjaga otot di sepanjang lapisan saluran pencernaan.
7. Riboflavin membantu pencernaan dan membantu dalam fungsi sistem saraf.
8. Riboflavin bertindak sebagai antioksidan yang meneutralkan partikel perosak dalam tubuh yang dikenal sebagai radikal bebas.
9. Riboflavin diperlukan untuk mengaktifkan vitamin B6 dan vitamin K.
10. Riboflavin membantu memberikan semangat dan membantu untuk menjaga penampilan dan perasaan pemuda.

Apa itu Riboflavin?

Riboflavin juga dikenali sebagai Vitamin B2, adalah anggota kedua dari kumpulan B kompleks. Nama "riboflavin" berasal dari "ribosa", merujuk pada gula ribosa yang ditemukan di beberapa vitamin dan "cat kuning" yang bererti kuning.

Sejak itu bahagian dari vitamin B kompleks yang tetap kukuh bahkan setelah pemanasan, menganduni molekul yang sama dengan gula ribosa dan berwarna kuning. Sebab itulah ia dikenali sebagai riboflavin.

Vitamin ini sangat sensitif terhadap sinar ultraviolet dan juga akan hilang jika makanan terkena cahaya matahari yang terik.

Biasanya, apabila riboflavin berada di dalam tubuh, ia akan diserap ke dalam saluran darah melalui dinding usus kecil. Dari sana, ia dibawa ke jaringan tubuh dan dimasukkan ke dalam sel enzim.

Hati memiliki konsentrasi tertinggi vitamin ini kerana mengandung sekitar sepertiga dari keseluruhan riboflavin dalam tubuh. Ginjal dan hati memiliki konsentrasi terkaya vitamin ini. Namun, tubuh tidak menyimpan dalam jumlah besar.

Riboflavin adalah juga "Kecantikan" vitamin kerana menjadikan kulit, kuku dan rambut menjadi sihat dan cantik.

Kelebihan Riboflavin:

1. Riboflavin telah dibuktikan mampu mencegah perkembangan kanser. Di mana, ujian terhadap tikus menunjukkan bahawa tikus yang diberikan karsinogen sebenarnya gagal mengembangkan sel kanser pada tingkat yang lebih tinggi bila diberikan dos Vitamin B2 yang banyak.
2. Riboflavin memiliki kemampuan untuk membantu menjaga sistem kekebalan tubuh berfungsi dengan baik.
3. Riboflavin adalah nutrisi antioksidan. Ia bekerja dengan cara meneutralkan radikal bebas. Radikal bebas ini jika tidak dinyahkan boleh merosakkan membran sel.
4. Dalam sebuah kajian dan penelitian, menunjukkan bahawa Riboflavin memiliki manfaat psikologi di samping memberikan manfaat bagi tubuh.
5. Riboflavin sangat sesuai ke atas mereka yang menghidap penyakit kulit seperti jerawat, dermatitis, ekzema dan pelbagai penyakit kulit lain.
6. Riboflavin juga memainkan peranan penting dalam kesihatan mata di mana, ia boleh mengurangkan ketegangan mata. Vitamin ini sangat membantu dalam menghindari penyakit glaukoma.
7. Vitamin B juga digunakan dalam mengubati masalah ketagihan alkohol, masalah penghadaman dan masalah sakit sendi.


Leave a Reply