MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.




Rasulullah SAW pernah mengatakan bahawa setiap penyakit itu ada ubatnya. Baginda SAW bersabda: "Berubatlah, maka sesungguhnya Allah tidak meletakkan penyakit kecuali Allah menyediakan baginya ubat, kecuali satu penyakit, iaitu tua." (HR Abu Dawud)



Rasulullah SAW juga pernah berpesan agar seseorang itu berubat dengan madu dan al-Quran. Baginda SAW bersabda: "Ambillah (yakni gunakanlah) olehmu sekalian akan dua ubat penyembuh, iaitu madu dan Al-Quran." (HR Ibnu Majah)




Kami menyarankan 2 cara pengambilan madu kelulut untuk mendapatkan kesan yang lebih baik:



Pertama:

Campurkan satu sudu besar madu kelulut ke dalam segelas air sejuk (iaitu air yang disimpan di dalam suatu bekas pada suhu bilik/persekitaran) pada kadar lebih kurang 100ml -150ml. Kacau sehingga larut sepenuhnya dan diminum. Digalakkan pengambilan pada sebelah pagi sekurang-kurangnya setengah jam sebelum mengambil sarapan pagi pada setiap hari. Untuk kesan yang lebih baik, disyorkan juga pengambilan kali kedua pada sebelah malam yakni sebelum tidur. Cara ini sesuai untuk mencegah, merawat dan menyembuhkan pelbagai jenis penyakit di dalam tubuh badan dan darah. InsyaAllah.



Kedua:

Sediakan satu sudu besar madu kelulut dan di minum terus tanpa mencampurkannya dengan bahan lain. Digalakkan pengambilan pada sebelah pagi sekurang-kurangnya setengah jam sebelum mengambil sarapan pagi pada setiap hari. Untuk kesan yang lebih baik, disyorkan juga pengambilan kali kedua pada sebelah malam yakni sebelum tidur. Cara ini sesuai untuk mencegah, merawat dan menyembuhkan pelbagai jenis penyakit yang berkaitan dengan saluran pemakanan dan rongga pernafasan seperti batuk, selesema, sakit tekak, asma, resdung, bronkitis, sakit telinga dan sebagainya. InsyaAllah.



Sebagai menepati sunnah Rasullullah SAW, hendaklah kita mengambilnya dengan sekurang-kurangnya membaca Bismillah, Berselawat dan Berdoa kepada Allah SWT sebelum meminumnya dengan penuh tertib dalam posisi duduk.



Untuk menambahkan lagi keberkesanannya, terdapat juga petua mencampurkan madu kelulut dengan bahan lain seperti jus kurma, jus limau, minyak habbatussauda, minyak zaitun dan sebagainya. Gunakan gelas dan sudu plastik, kaca, kayu atau pun seramik tetapi elakkan penggunaan gelas dan sudu yang dibuat dari bahan beasaskan besi.



Sesuaikan cara pengambilan yang disyorkan di atas mengikut kesesuaian dan kerasian tubuh badan sendiri. Antara caranya ialah pengambilan secara berselang seli pada setiap hari, iaitu mencampurkan madu kelulut dengan air pada sebelah pagi dan diulang secara minum terus pada sebelah malam, atau sebaliknya.



Wallahua’lam.


9 Comments

  1. Askm. Saya berminat hendak menjadi pengedar madu kelulut syarikat tuan. Saya tinggal di daerah kajang/bandar baru bangi - selangir. Mohon hubungi saya. Mohd abdullah 0192519302/ email . Puncakbistari@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. kalau 1kg madu kelulut tu diambil 2 kali sehari, cukop tak sebulan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh... jika setiap kali ambilan madu antara 12 - 15g..(1 sudu makan)

      Delete
  3. Saya juga berminat menjadi pengedar kerana memandang banyak permintaan dan orang tengah mencari produk ini

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. madu boleh diamalkan setiap hari dengan sukatan yang betul mengikut keperluan badan. 1 - 2 sudu sehari adalah mencukupi.

      Delete
  5. Sy beli madu 3 botol 1kg di kedai tuan di kuala kangsar.kenapa rasa lain mcm. Harap tuan menjual dgn iklas

    ReplyDelete
  6. Sy beli madu 3 botol 1kg di kedai tuan di kuala kangsar.kenapa rasa lain mcm. Harap tuan menjual dgn iklas

    ReplyDelete