MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Pada 8 Januari 2013, Kursus Teknik Pemindahan Koloni Lebah Kelulut telah diadakan di kawasan ladang ternakan lebah kelulut di Syamille AgroFarm & Resort, Kuala Kangsar Perak. Kursus sehari tersebut telah dipimpin oleh En. Mohd Fahimee Jaapar, Pegawai Penyelidik, Pusat Penyelidikan Sumber Strategik MARDI dan disertai oleh beberapa orang kakitangan Syamille AgroFarm termasuk peserta jemputan. 

Pemindahan koloni dari batang kayu ke dalam kotak kayu perlu dilakukan dengan berhati-hati terutama ketika membelah koloni agar alat pemotong tidak terkena telur dan ratu lebah. Dengan pengetahuan teknik ini juga, peserta telah diterangkan tentang kaedah untuk memecah koloni lebah daripada satu koloni kepada dua koloni. Dengan cara tersebut, pengusaha ternakan lebah kelulut dapat meningkatkan bilangan koloni dan seterusnya menambah hasil pengeluaran madu.


8 Comments

  1. Salam. Saya peminat lebah kelulut dan tertarik dengan entri tuan ini. Saya juga tertarik dengan kehebatan syarikat tuan.

    Lalu, saya ingin tahu adakah pihak tuan ada juga menjual kotak haif berserta koloni kelulut? Jika ya, saya berminat untuk membeli satu kotak untuk dibela di kampung halaman.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau takat belah batang kayu letak dalam kotak tak payah kursus pun boleh buat, kursus memindahkan propolis. atau sarang anak, prlu dilakukan dengan teliti, supaya propolis dan polan, tidak pecah
      kerana polan amat penting untuk anak anak kelulut. sekiranya ia rosak
      polan rosak kelulut akan lari meninggalkan sarang dan anak nya akan mati

      Delete
  2. kelutut memproduksi madu dengan kualitas yang bagus,
    kita bisa memeliharanya di rumah, tidak perlu tempat khusus, sangat berguna :-)

    ReplyDelete
  3. Saya sedia membekalkan koloni kelulut yang aktif dan bermutu jenis itama. Amat bertepatan bagi yang berminat membuka ladang kelulut.
    Berminat. Sila hubungi 01118900373 ( kelantan )

    ReplyDelete
  4. Kat blakang umh sy ada sarang kelulut kat dlm pokok.. xtau nak pindahkan mcm mana..

    ReplyDelete
  5. Informasinya sangat bermanfaat bagi kita di Indonesia

    ReplyDelete
  6. Bila lagi agaknya kursus untuk memelihara kelulut akan diadakan oleh pihak tuan. Saya berminat untuk menhadirinya. Sila maklum terma kasih

    ReplyDelete
  7. Bila lagi agaknya kursus untuk memelihara kelulut akan diadakan oleh pihak tuan. Saya berminat untuk menhadirinya. Sila beritahu tarikh dan bayarannya.

    ReplyDelete