MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.



Madu dan propolis lebah kelulut Syamille yang asli mengandungi nutrisi yang sangat lengkap yang mampu meningkatkan daya ketahanan badan kerana terdapatnya gabungan antioksidan dan imunomodulator. Antioksidan mengatasi radikal bebas dan imunomodulator meningkatkan system kekebalan tubuh.

SubhanALLAH….sesungguhnya kita beriman, yakni amat percaya dan yakin sepenuhnya dengan kalam ALLAH SWT, sepertimana firmanNya di dalam Al-Quran, Surah An-Nahl, ayat 69, tentang khasiat “madu lebah yang mengandungi penawar bagi manusia dari berbagai-bagai penyakit”.

Mungkin ada di antara kita berfikir bahawa penyakit degeneratif dan yang mengancam nyawa hanya berlaku kepada orang lain dan tidak akan berlaku kepada anda. Tetapi adakah diri anda sebenarnya imun terhadap sebarang jangkitan kecil atau besar dan apakah anda begitu pasti yang anda tidak akan terkena kanser atau penyakit-penyakit berbahaya yang lain? Adakah anda bebas daripada alergi dan jarang mendapat selesema?

Mari kita berkongsi pengetahuan dalam posting kali ini, dalam Bahagian 1 dan 2.

Cuba fikirkan fakta-fakta kajian ini,


Konsep bahawa kuman boleh menyebabkan penyakit memberi idea bahawa penyakit boleh dikalahkan dan kesihatan dapat dikembalikan dengan hanya memusnahkan agen-agen luaran ini. Maka kita pun memasuki era ‘ubat untuk kuman’ (drug for a bug) berlandaskan fahaman bahawa penyakit berpunca daripada sesuatu yang perlu dimusnahkan, lazimnya dengan penggunaan ubat-ubatan. Sungguhpun pendekatan ini memberi hasil yang positif, konsep ‘menyerang dengan ubat’ gagal memberi penyelesaian baru terhadap kebanyakan masalah kesihatan yang kita hadapi hari ini.

Kaedah alternatif (contohnya mengamalkan pengambilan madu dan propolis kelulut) adalah cara mempertingkatkan sistem imun diri. Bayangkan sistem imun seperti pasukan perubatan peribadi anda, mahir dalam seni rawatan, sentiasa bersedia dan selalu mengambil langkah pencegahan bagi mengelak daripada sebarang krisis. Sistem imun anda sebenarnya ialah kubu pertahanan utama anda. Kini, nutrien yang wujud secara semulajadi di dalam makanan lazimnya tidak lagi memadai bagi sistem imun untuk menangani serangan penyakit.  

(bersambung di Bahagian 2/2)
Sumber Rujukan: Dr. Yasmeen Farouk Mohamed


Leave a Reply