MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.




Propolis terbukti berkesan mengatasi tuberculosis (TB) yang meletakkan Malaysia antara negara dengan jumlah pengidap terbanyak di dunia. Seorang pengkaji daripada universiti tempatan membuktikan propolis dan madu lebah membantu menyekat kerosakan jaring paru pada tikus yang dijangkiti Mycobacterium tuberculosis iaitu bakteria penyebab penyakit TB.

Dari 100 ekor tikus yang dijangkiti Mycobacterium tuberculosis, tikus yang diberi kombinasi Isoniasid – ubat antituberculosis 25 mg/kg berat badan dan propolis menunjukkan peningkatan kadar interferon y, yang berperanan mengaktifkan sel makrofag yang membunuh bakteri TB. Tikus yang hanya diberi Isoniasid mengalami peningkatan kerosakan paru-paru dari minggu ke-5 hingga ke-12. Sementara keadaan paru-paru tikus yang diberi Isoniasid dan propolis dengan kadar 800 mg pada minggu ke-12 sama seperti pada minggu ke-5.

Maknanya propolis tidak berfungsi untuk terus membunuh kuman TB, tetapi meningkatkan kekebalan tubuh pesakit sehingga kerosakan jaringan dapat disekat. Ubat biasa berfungsi secara langsung menyerang bakteria TB. Kombinasi ubat biasa dan propolis dapat mematikan bakteria TB, sekaligus mengurangkan kerosakan paru-paru akibat serangan bakteria.

Khasiat lain propolis yang sudah banyak dibuktikan melalui kajian iaitu kesan antimikroorganismanya. Ujian yang dilakukan pada tahun 2001 menunjukkan propolis mampu membunuh 26 bakteria Staphylococcus aureus penyebab jangkitan pada kulit dan saluran pernafasan serta Escherichia coli yang sering menjangkiti saluran pencernaan. 

Wallahua'lam.
Sumber rujukan: Trio Herbal, Dulu Dibuang, Kini Dicari.
 




Leave a Reply