MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.

Alhamdulillah, pada hari Selasa 10/9/13 yang lalu, kami telah membuat lawatan ke Kg. Paya Lebar, Lubok China, Melaka, yang juga telah disenarai oleh KKLW sebagai lokasi penternakan lebah kelulut secara komersil di bawah program Desa Lestari. Tujuan lawatan adalah untuk berbincang, meninjau dan mengenal pasti kawasan strategik di sekitar kampung untuk menempatkan sarang koloni lebah kelulut.

Kami tiba di Kg Paya Lebar pukul 10 pagi.
Sesi taklimat dan perbincangan di Bilik Gerakan GB4B






Terjumpa sarang lebah kelulut di tiang bumbung. Ada 4 sarang kesemuanya.




Balai Nelayan LKIM, Kg Paya Lebar
Bersama En. Yaaman (Pengerusi Koperasi Kg Paya lebar), menaiki bot menyusuri Sungai Lubok China


Mula-mula laluan di kawasan paya bakau ini agak sempit. Kelihatan beberapa ekor ular melingkar di dahan pokok dan monyet berkeliaran di sana sini.
Laluan di sungai lebih lebar bila sampai di kawasan pohon nipah yang kedapatan begitu banyak.
Sungai ini ada banyak buaya dan udang galah. Permandangan indah dan sungguh nyaman. Ia akan menjadi salah satu projek destinasi perlancongan di Melaka tidak lama lagi.
Ini antara 4 ekor buaya yang telah ditangkap dari sungai.

Dipenghujung lawatan, kami dijamu makan tengahari oleh penduduk Kg Paya Lebar. Alhamdulillah dan terima kasih banyak-banyak.
Alhamdulillah, Udang Galah yang banyak, hasil rezeki dari sungai di Kg Paya Lebar.


Leave a Reply