MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.

Ahmad Bashah Md. Hanipah mencuba madu kelulut sambil diperhatikan oleh Sabry Ahmad (kiri) semasa lawatan kerja ke Koperasi Gerakan Daya Wawasan Kampung Paya Guring, Pauh, Arau Perlis, semalam. - UTUSAN/Muhamad Iqbal Rosli


ARAU 3 Okt. - Koperasi yang melibatkan kampung disaran supaya bijak merebut peluang menggunakan sumber alam yang sedia ada untuk menjalankan aktiviti ekonomi yang boleh memberi pulangan lumayan.

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepengunaan, Senator Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, antara aktiviti yang boleh dilaksanakan dan terbukti boleh menguntungkan koperasi adalah dalam aktiviti eco-tourism iaitu menggunakan kawasan persekitaran koperasi sebagai tarikan pelancongan bagi dalam dan luar negara.

"Selain itu dengan program Satu Daerah Saru Produk juga boleh diusahakan oleh koperasi di mana mengeluarkan produk berasaskan bahan mentah tempatan bagi meningkatkan pendapatan seperti hasil laut, hasil pertanian, hasil kraf tangan untuk dipasarkan,’’ katanya ketika mengadakan Lawatan Kerja Ke Koperasi Gerakan Daya Wawasan Kampung Paya Guring Perlis Berhad di Dataran Tengku Hajjah Budriah, Kampung Paya Guring, Pauh, di sini hari ini.

Yang turut hadir Pengerusi Koperasi dan Kepenggunaan Negeri, Datuk Sabry Ahmad dan Pengarah Suruhanjaya Koperasi Malaysia Negeri Perlis, Mohd. Ruslan Awang.
Ahmad Bashah berkata, sebagai contohnya Koperasi Gerakan Daya Wawasan Kampung Paya Guring Perlis Berhad sendiri kaya dengan sumber alam semulajadi.

"Koperasi ini kini mengusahakan projek ternakan lebah madu kelulut dengan peruntukan daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) sebanyak RM2,037,119.00,’’ katanya.

Ahmad Bashah berkata, selain itu koperasi ini juga terpilih untuk program Desa Lestari kerana Kampung Paya Guring telah melaksanakan perniagaan Homestay.

"Saya berharap supaya kampung-kampung lain supaya terlibat dalam perniagaan seperti ini bagi tujuan mempromosi produk yang sedia ada untuk ke peringkat antarabangsa,’’ katanya.



Leave a Reply