MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

MADU KELULUT SYAMILLE - TERBAIK UNTUK ANDA

We are an established Commercial Beekeeper of Kelulut Bee/Stingless Bee/Trigona Bee in Malaysia, producing the finest grade, high quality honey and propolis products that are rich in anti-oxidants, anti-fungal, anti-bacterial and anti-inflammatory. The honey is light in color with delicious sweet & sour fruit taste. These honey and propolis are naturally suitable to cure illnesses through traditional treatment methods such as diabetes mellifluous, stroke, hepatitis, cancer, hypertension, kidney stones, gout, cough, etc. In terms of nutritional value and benefit, it is very much better than the normal honey.



Pengedar produk Madu Kelulut jenama SYAMILLE dikehendaki untuk seluruh Malaysia. Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.


Untuk mendapatkan senarai Pengedar yang berdekatan, sila Hubungi PEJABAT KAMI 05-7520209.



Alhamdulillah...ini mesej yang kami terima semalam.

Salam..
Testimonial
Mohd Amir Bin Nurul Zaman
39 yrs

* Pembawa genetik thalasemia sering mengalami kebas2 hjg jari tangan. Hilang kebas2 setelah mengamalkan madu kelulut waktu pagi dan malam.

* badan lebih bertenaga bila bangun pagi, tiada lagi terasa badan berat dan malas-malas selepas bangun tidur.

* perut terasa lawas.

Tq


Thalassemia adalah sejenis penyakit autosomal recessive sel-sel darah merah di mana berlakunya kekurangan sintesis rantaian globin (globin chains). Ini mengakibatkan eritropoesis yang tidak berkesan (ineffective erythropoiesis), hemolisis yang kronik dan anemia.

Dengan erti kata mudah, ianya sejenis penyakit bawaan keturunan yang diturunkan kepada generasi baru (anak-anak) melalui genetik (baka). Akibatnya, sel-sel darah merah tidak stabil dan ianya mudah pecah (hemolisis). Pemecahan ini dan hasil-hasil pemprosesan bahan-bahan yang terurai inilah yang menimbulkan masalah kepada pengidap penyakit Thalassemia.

Pesakit Thalassemia memerlukan pemindahan (transfusi) darah dan rawatan menyahkan (membuang) unsur besi (iron chelation) seumur hidup. Perawatan ini melibatkan kos yang tinggi. Pesakit yang tidak menjalani perawatan menyahkan unsur besi, akan mengalami kelebihan unsur besi (iron) di dalam tubuhnya dan kebanyakan daripada mereka akan meninggal dunia di akhir usia belasan tahun. Kelebihan unsur besi di dalam tubuh pada umumnya melibatkan organ-organ utama yang mengakibatkan kegagalan jantung (heart failure), pendek tubuh-badan (short stature), masalah baligh (puberti) dan diabetes mellitus. Manakala kekerapan pemindahan darah pula boleh mendedahkan mereka kepada jangkitan hepatitis B, hepatitis C dan Human Immunodeficiency Virus (HIV).
Pilihan perawatan lain untuk pesakit Thalassaemia adalah transplantasi sum-sum tulang (bone marrow transplantation) dan transplantasi darah tali pusat (cord blood transplantation).



One Comment

  1. Assalammualaikum...pihak tuan/puan memerlukan pengedar? Sila email sy..: amprosak@rocketmail.com

    ReplyDelete